Фосфатируем гільзу всередині – збільшуємо термін служби поршневих кілець! Фосфатируем гільзу зовні – захищаємо її при охолодженні!
Фосфатування - створення хімічним шляхом на поверхні металевих виробів плівки нерозчинних фосфатів, що оберігає метал від корозії і створює високі антифрикційні властивості тертьових поверхонь виробів.
Сутність хімічного фосфатування полягає в обробці металів і сплавів у підкислених розчинах однозамещенных фосфатів або монофосфатов Fe, Mn, Zn, Ba, Ca та ін Хімічним фосфатированию можуть піддаватися вуглецеві, низьколеговані і середньолеговані сталі, чавун, алюмінієві і магнієві сплави, цинкові і кадмієві покриття та ін.
В процесі фосфатування на поверхні деталі утворюється захисна плівка (товщиною 2-5 мкм), що володіє високими антикорозійними і антифрикційними властивостями. Фосфатні плівки крім підвищеної корозійної стійкості володіють ще цілим рядом цінних властивостей: електроізоляційні, маслоемкостью і адгезійною здатністю. Структура фосфатної плівки визначає її пористість, маслоємність і антифрикційні властивості. Плівка добре утримує мастило, що знижує коефіцієнт тертя. Під маслоемкостью (мг/м. кв) розуміють ступінь поглинання фосфатної плівкою наноситься на неї масла. Фосфатна плівка збільшує ступінь поглинання олії в 2 рази. Промаслення фосфатної плівки підвищує її захисні властивості: якщо на нефосфатированной деталі в корозійної камері (розбризкування 3%-ного розчину хлориду натрію) виявляється корозія через 0,1 год, то на фосфатированной і промасленого – через 40-48 ч.
Наявність на поверхні основного металу фосфатних плівок, наповнених маслом, різко знижує коефіцієнт тертя. При випробуванні нефосфатированной, підданої шліфування сталі, при напрузі 0,047 МПа схоплювання настає відразу, в той час як фосфатированная сталь в парі з такою ж сталлю без змазування задовільно працює протягом 95 хв. При змазуванні фосфатированной стали маслом, схоплювання відбувається не раніше, ніж через 50ч.
Головна мета фосфатування гільзи циліндра – виключення пріжогов в парі тертя «кільце–гільза циліндра» на етапі припрацювання і в екстремальних режимах експлуатації двигуна. При виникненні пріжогов двигун за 50-60 годин припрацювання може втратити більше половини свого майбутнього моторесурсу. Ця проблема особливо актуальна для високофорсованих двигунів. Фосфатування гільз застосовується, коли до них пред'являють підвищені вимоги по зносостійкості та корозійної стійкості. Сорочка і робоча поверхня гільзи покриваються фосфатної плівкою - це покриття має надійне зчеплення з матеріалом гільзи, прискорює процес припрацювання та надає поверхні високі протизадирні, а також антикорозійні якості.
Фосфатування внутрішньої поверхні гільзи. На внутрішній поверхні гільзи утворюється захисна плівка, яка м'якше, ніж метал поршневого кільця. Для довгої роботи, поверхня кільця має лишатися твердою, але при цьому добре прирабатываться в гільзі на початковому етапі роботи. Плівка мнеться і сприяє хорошій припрацювання тертьових поверхонь. Кільце залишається твердим і зносостійким, але у свою чергу не руйнує робочу поверхню гільзи. Поверхня гільзи, покрита фосфатної плівкою, добре утримує мастила і набуває високі протизадирні і противоприжоговые властивості. Фосфатування гільзи забезпечує відмінну прирабатываемость поверхонь і рівномірну мастило їх моторним маслом.
Результат: гільза поршень і працюють економно, довго, з малою витратою масла на чад.
Фосфатування зовнішньої поверхні гільзи. На зовнішньої поверхні гільзи утворюється захисна плівка, яка забезпечує високий антикорозійний захист і забезпечує максимальну зносостійкість гільз. Захисні властивості фосфатних плівок вище, ніж у оксидних покриттів.
Результат: зовнішня частина гільз надійно захищена від руйнувань при охолодженні рідиною.
Сутність хімічного фосфатування полягає в обробці металів і сплавів у підкислених розчинах однозамещенных фосфатів або монофосфатов Fe, Mn, Zn, Ba, Ca та ін Хімічним фосфатированию можуть піддаватися вуглецеві, низьколеговані і середньолеговані сталі, чавун, алюмінієві і магнієві сплави, цинкові і кадмієві покриття та ін.
В процесі фосфатування на поверхні деталі утворюється захисна плівка (товщиною 2-5 мкм), що володіє високими антикорозійними і антифрикційними властивостями. Фосфатні плівки крім підвищеної корозійної стійкості володіють ще цілим рядом цінних властивостей: електроізоляційні, маслоемкостью і адгезійною здатністю. Структура фосфатної плівки визначає її пористість, маслоємність і антифрикційні властивості. Плівка добре утримує мастило, що знижує коефіцієнт тертя. Під маслоемкостью (мг/м. кв) розуміють ступінь поглинання фосфатної плівкою наноситься на неї масла. Фосфатна плівка збільшує ступінь поглинання олії в 2 рази. Промаслення фосфатної плівки підвищує її захисні властивості: якщо на нефосфатированной деталі в корозійної камері (розбризкування 3%-ного розчину хлориду натрію) виявляється корозія через 0,1 год, то на фосфатированной і промасленого – через 40-48 ч.
Наявність на поверхні основного металу фосфатних плівок, наповнених маслом, різко знижує коефіцієнт тертя. При випробуванні нефосфатированной, підданої шліфування сталі, при напрузі 0,047 МПа схоплювання настає відразу, в той час як фосфатированная сталь в парі з такою ж сталлю без змазування задовільно працює протягом 95 хв. При змазуванні фосфатированной стали маслом, схоплювання відбувається не раніше, ніж через 50ч.
Головна мета фосфатування гільзи циліндра – виключення пріжогов в парі тертя «кільце–гільза циліндра» на етапі припрацювання і в екстремальних режимах експлуатації двигуна. При виникненні пріжогов двигун за 50-60 годин припрацювання може втратити більше половини свого майбутнього моторесурсу. Ця проблема особливо актуальна для високофорсованих двигунів. Фосфатування гільз застосовується, коли до них пред'являють підвищені вимоги по зносостійкості та корозійної стійкості. Сорочка і робоча поверхня гільзи покриваються фосфатної плівкою - це покриття має надійне зчеплення з матеріалом гільзи, прискорює процес припрацювання та надає поверхні високі протизадирні, а також антикорозійні якості.
Фосфатування внутрішньої поверхні гільзи. На внутрішній поверхні гільзи утворюється захисна плівка, яка м'якше, ніж метал поршневого кільця. Для довгої роботи, поверхня кільця має лишатися твердою, але при цьому добре прирабатываться в гільзі на початковому етапі роботи. Плівка мнеться і сприяє хорошій припрацювання тертьових поверхонь. Кільце залишається твердим і зносостійким, але у свою чергу не руйнує робочу поверхню гільзи. Поверхня гільзи, покрита фосфатної плівкою, добре утримує мастила і набуває високі протизадирні і противоприжоговые властивості. Фосфатування гільзи забезпечує відмінну прирабатываемость поверхонь і рівномірну мастило їх моторним маслом.
Результат: гільза поршень і працюють економно, довго, з малою витратою масла на чад.
Фосфатування зовнішньої поверхні гільзи. На зовнішньої поверхні гільзи утворюється захисна плівка, яка забезпечує високий антикорозійний захист і забезпечує максимальну зносостійкість гільз. Захисні властивості фосфатних плівок вище, ніж у оксидних покриттів.
Результат: зовнішня частина гільз надійно захищена від руйнувань при охолодженні рідиною.
Інші статті
- Чеський комплект. Відмінні особливості та маркування.Чеський комплект – бренд об'єднує під своїм ім'ям кращих виробників деталей гільзо-поршневої групи з Чехії. Якість комплекту підтверджено виробниками і перевірено часом.Повна версія статті
- Відсутність канавки під ущільнювальне кільце на верхньому посадкового поясі гільзи ЯМЗ-7511.Впровадження герметика під бурт гільз 7511.1002021-01 і 7511.1002021-10 на двигунах виробництва ВАТ «Автодизель» V-6, V-8 екологічного класу Євро-2. Довжина гільз циліндрів 255 мм 270 ммПовна версія статті